Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.vanilladeal.com - VanillaDeal Slovakia

Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.vanilladeal.com (ďalej len "Všeobecné obchodné podmienky")

1. Úvodné ustanovenia

1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia právne vzťahy medzi firmou The Full Cart Kft. (ďalej len „Predávajúci“) a každou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru a/alebo služby ponúkaného/ej Predávajúcim na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com podľa Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „Kupujúci“), ktoré vznikajú pri kúpe uvedeného tovaru a/alebo služby.

Údaje Predávajúceho:

• Názov firmy: The Full Cart Kft.
• Sídlo a poštová adresa: Sólyatér utca 4., 1138 Budapest, Maďarsko
• Internetová stránka: www.vanilladeal.com
• IČ: Cg. 01-09-385902
• DIČ: 29296464-2-41
• Registrový súd: Mestský Súd Budapešť

Zákaznícka služba Predávajúceho: Kancelária VanillaDeal

• Miesto kancelárie zákazníckej služby: Wesselényi utca 28. 1154 Budapest, Maďarsko
• Prevádzková doba zákazníckej služby: (pracovné dni: 10:00-17.00 hod)
• Internetová adresa: www.vanilladeal.com
• E-mail: info@vanilladeal.com

1.2. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, Reklamačným poriadkom pre internetový obchod www.vanilladeal.com (ďalej len „Reklamačný poriadok“) a ustanoveniami príslušných právnych predpisov najmä zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“), zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „ Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku“), zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v platnom znení (ďalej len „ Zákon o elektronickom obchode“).

1.3. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru a/alebo služby ponúkaného/ej Predávajúcim na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com (ďalej len „Tovar“, „Služba“ alebo spoločne „Tovar a/alebo Služba“) uzavretá spôsobom podľa článku II. týchto Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „Kúpna zmluva“).

1.4. Na Kupujúceho, ktorým je osoba, ktorá nie je spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa, sa nevzťahujú ustanovenia čl. VI. „Záruka a servis“ a čl. VII. „ Vrátenie Tovaru - odstúpenie od Kúpnej zmluvy“ týchto Všeobecných obchodných podmienok a ustanovenia Reklamačného poriadku. Zodpovednosť za vady Tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.

2. Spôsob objednania Tovaru alebo Služieb a uzavretie Kúpnej zmluvy

2.1. Kupujúci si objednáva Tovar a/alebo Služby prostredníctvom vyplnenia elektronického objednávkového formulára uvedeného na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com (ďalej len „ Objednávka“), a to spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach tohto článku II. Všeobecných obchodných podmienok.

2.2. Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v Objednávke. Pred definitívnym odoslaním Objednávky má Kupujúci možnosť Objednávku a zadané údaje skontrolovať a prípadne zmeniť. Zmena vyplnených údajov je možná pomocou tlačidla ,,Späť", ktorým sa Kupujúci vráti do predošlých krokov v rámci vypĺňania Objednávky, kde danú zmenu údajov Kupujúci môže vykonať. Po prekontrolovaní zadaných údajov a ich prípadnej zmene zo strany Kupujúceho, Kupujúci definitívne potvrdí Objednávku tlačidlom ,,Odoslať Objednávku“. Objednávka sa považuje za doručenú Predávajúcemu, ak dôjde Predávajúcemu a bude obsahovať vyplnené všetky požadované údaje, t.j. dodaciu a fakturačnú adresu Kupujúceho so všetkými v Objednávke požadovanými údajmi, e-mailový a telefonický kontakt na Kupujúceho, názov objednávaného Tovaru a/alebo Služby, množstvo objednaného Tovaru a/alebo Služby a taktiež spôsob dodania objednaného Tovaru a/alebo Služby a čas dodania Tovaru a/alebo Služby, v prípade ak sa možnosť voľby času dodania Tovaru a/alebo Služby v Objednávke nachádza, príp. ďalšie údaje v zmysle Objednávky. Objednávka doručená Predávajúcemu sa považuje za návrh na uzavretie Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho. Predávajúci sa zaväzuje zaslať Kupujúcemu bezodkladne po prijatí Objednávky oznámenie o jej prijatí. Toto oznámenie, ktoré sa zasiela automaticky po prijatí do elektronického systému Predávajúceho, sa nepovažuje za záväznú Akceptáciu v zmysle ods. 2.4 tohto článku a plní len informačné účely pre potreby Kupujúceho o tom, že jeho Objednávka bola doručená do elektronického systému internetového obchodu Predávajúceho.

2.3. Doručenou Objednávkou je Kupujúci viazaný a k jej účinnému odvolaniu zo strany Kupujúceho dôjde len v prípade, ak toto odvolanie dôjde (bude doručené) Predávajúcemu skôr, ako Predávajúci uskutoční akceptáciu Objednávky Kupujúceho, t.j. skôr ako Predávajúci odošle Kupujúcemu e-mail s akceptáciou Objednávky alebo Predávajúci telefonicky oznámi Kupujúcemu akceptáciu Objednávky.

2.4. Predávajúci uskutoční akceptáciu Objednávky Kupujúceho, tak že o akceptácii Objednávky upovedomí Kupujúceho na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke a to zaslaním e-mailu s akceptáciou príslušnej Objednávky Kupujúceho (ďalej len „Akceptácia Objednávky“). Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa považuje za uzavretú doručením Akceptácie Objednávky Predávajúcim Kupujúcemu.

2.5. Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť cenu Tovaru a/alebo Služby uvedenú v katalógu Tovarov resp. Služieb uvedenom na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com pri Objednávkach všetkých Tovarov a/alebo Služieb, pokiaľ zistí, že daná cena bola uvedená chybne. O tejto skutočnosti je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo neuskutočniť Akceptáciu Objednávky, t.j. stornovať resp. zrušiť Objednávku pred uzavretím Kúpnej zmluvy v prípade chybne uvedenej ceny, popisu alebo obrázku Tovaru a/alebo Služby v katalógu Tovarov resp. Služieb uvedenom na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com ako aj v prípade, ak Predávajúci z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti Tovaru a/alebo Služby alebo z dôvodu, že sa výrazným spôsobom zmenila cena Tovaru a/alebo Služby zo strany Výrobcu, dovozcu alebo dodávateľa Tovaru resp. poskytovateľa Služby alebo z dôvodov vyššej moci alebo v prípade, ak ani pri vynaložení všetkého možného úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar a/alebo poskytnúť Službu Kupujúcemu v cene Tovaru a/alebo Služby uvedenej na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com alebo dodať Tovar a/alebo Službu zodpovedajúci/u popisu Tovaru a/alebo Služby uvedeného/ej v katalógu Tovarov resp. Služieb uvedených na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com alebo dodať Tovar a/alebo poskytnúť Službu v lehote určenej podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok; pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak napr. na inom plnení. O stornovaní, resp. zrušení Objednávky Predávajúcim z dôvodov uvedených v predchádzajúcej vete bude Predávajúci bezodkladne informovať Kupujúceho telefonicky alebo emailom, a to na telefónne číslo resp. e-mailovú adresu Kupujúceho uvedené/ú pri vypĺňaní Objednávky.

2.6. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od uzavretej Kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob Tovaru a/alebo Služby alebo nedostupnosti Tovaru a/alebo Služby, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru alebo poskytovateľ Služby dohodnutého/ej v Kúpnej zmluve prerušil výrobu Tovaru / poskytovanie Služby alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar / poskytnúť Službu Kupujúcemu v cene Tovaru a/alebo Služby uvedenej na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com alebo dodať Tovar / poskytnúť Službu zodpovedajúci/u popisu Tovaru a/alebo Služby uvedeného/ej v katalógu Tovarov resp. Služieb uvedenom na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com alebo dodať Tovar / poskytnúť Službu v lehote určenej podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho a vrátiť Kupujúcemu už Kupujúcim prípadne zaplatenú Kúpnu cenu za Tovar a/alebo Službu dohodnutý/ú v Kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy prevodom na účet Kupujúceho. Tým nie je dotknuté právo Predávajúceho odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodov vyplývajúcich z platných právnych predpisov.

2.7. Predávajúci sa zaväzuje, že pri Tovare alebo Službe v rámci zverejnenej ponuky na internetovej stránke www.vanilladeal.com bude pravidelne informovať o aktuálnych obmedzeniach dodania Tovaru a/alebo Služby, ak takéto obmedzenia vzniknú, a to s dennou aktualizáciou týchto údajov.

3. Cena a platobné podmienky

3.1. Kupujúci je povinný za Tovar a/alebo Službu, ktorého/ej Objednávka bola Predávajúcim Akceptovaná, zaplatiť kúpnu cenu podľa bodu 3.2. týchto Všeobecných obchodných podmienok platnú v čase odoslania Objednávky Predávajúcemu (ďalej len „Kúpna cena“), a to riadne a včas.

3.2 Kúpna cena za Tovar a/alebo Službu je cena uvedená na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com k vybranému Tovaru a/alebo Službe v čase odoslania Objednávky Kupujúceho Predávajúcemu. Kúpna cena je uvedená vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“).

3.3. Kúpnu cenu uhradí Kupujúci podľa ním zvoleného spôsobu úhrady uvedeného v Objednávke. Platobné podmienky sa nachádzajú pod nasledovným odkazom "Doprava a platobné podmienky".

3.4. Faktúra na Kúpnu cenu a ďalšie náklady a poplatky spojené s dodaním Tovaru a/alebo poskytovaním Služby vystavená Predávajúcim, ktorá bude zaslaná Kupujúcemu elektronickou formou (pdf) včase začatia dodania Tovaru, prípadne pri začatí poskytovania Služby, slúži zároveň i ako daňový doklad a dodací list.

3.5. V Kúpnej cene podľa bodu 3.2. týchto Všeobecných obchodných podmienok nie sú zahrnuté náklady na dopravu zakúpeného Tovaru, ani náklady na použitie elektronických prostriedkov na komunikáciu. Informácia o cenových podmienkach dopravy Tovaru je uvedená v čl. V. Všeobecných obchodných podmienok. Náklady na použitie elektronických prostriedkov sa riadia zmluvou medzi Kupujúcim a jeho poskytovateľom internetového pripojenia, prípadne jeho poskytovateľom služieb elektronickej komunikácie.

3.6. Ak Predávajúci nemôže splniť Kúpnu zmluvu, pretože objednaný Tovar nemôže dodať alebo Službu poskytnúť, je povinný o tom bezodkladne informovať Kupujúceho a do 14 dní mu vrátiť Kúpnu cenu zaplatenú za Tovar a/alebo Službu alebo preddavok, ako aj prípadné ďalšie poplatky, ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení. V prípade vrátenia Kúpnej ceny alebo jej časti alebo poplatku Predávajúcim Kupujúcemu podľa predošlej vety, Predávajúci vráti zaplatenú Kúpnu cenu, jej časť, príp. poplatok, Kupujúcemu spôsobom úhrady na číslo účtu Kupujúceho, z ktorého Kúpna cena bola hradená.

4. Dodacia lehota

4.1. Tovar bude Kupujúcemu dodaný a/alebo vecné plnenia a výkony zo Služby budú Kupujúcemu poskytnuté/poskytované v lehote uvedenej v Objednávke ako „čas dodania“, ak taká nie je, v lehote uvedenej na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com pri príslušnom Tovare a/alebo Službe v katalógu Tovarov resp. Služieb. Do tejto lehoty sa započítavajú iba pracovné dni, pokiaľ Kúpna zmluva alebo príslušné podmienky pre poskytovanie konkrétnej Služby neustanovujú inak (ďalej len „Dodacia lehota“).

4.2. Dodacia lehota pri Tovare, ktorého Kúpna cena bude Kupujúcim hradená pri prevzatí Tovaru, t.j. na dobierku, začína plynúť dňom uzavretia Kúpnej zmluvy podľa čl. II. Všeobecných obchodných podmienok, t.j. Akceptáciou Objednávky Predávajúcim. V prípade, že Kupujúci zvolil iný spôsob úhrady Kúpnej ceny za Tovar a/alebo Službu, t.j. napríklad prevodom platby z účtu na účet a pod., začína Dodacia lehota plynúť až od úplného zaplatenia Kúpnej ceny, t.j. od pripísania celej sumy Kúpnej ceny na účet Predávajúceho.

4.3. V prípade, že objednaný Tovar a/alebo Službu nie je možné dodať v Dodacej lehote podľa Objednávky, alebo uvedenej na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com pri príslušnom Tovare a/alebo Službe v katalógu Tovarov a/alebo Služieb, Predávajúci je o tejto skutočnosti povinný Kupujúceho bezodkladne informovať spolu s uvedením informácie o náhradnom termíne dodania Tovaru a/alebo Služby, prípadne Predávajúci ponúkne Kupujúcemu iný Tovar a/alebo Službu, t.j. ponúkne Kupujúcemu náhradné plnenie. Pokiaľ Kupujúci prejaví súhlas s dodaním Tovaru a/alebo Služby v navrhovanom náhradnom termíne, je Predávajúci povinný dodať Tovar a/alebo Službu v tejto dodatočnej lehote. Pri náhradnom plnení je Predávajúci povinný Kupujúcemu dodať Tovar a/alebo poskytnúť Službu minimálne v rovnakej kvalite a cene. V prípade náhradného plnenia, je náhradné plnenie Predávajúci oprávnený Kupujúcemu poskytnúť len v prípade predchádzajúceho písomného súhlasu Kupujúceho s poskytnutím náhradného plnenia. Ak Predávajúci nesplní svoj záväzok dodať Tovar a/alebo Službu podľa pôvodne dohodnutej dodacej lehoty, a zároveň nedodá Tovar a/alebo Službu ani v dodatočne poskytnutej lehote, Kupujúci má právo od zmluvy odstúpiť. Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo pred uzavretím Kúpnej zmluvy Kupujúci Predávajúceho výslovne informoval o tom, že dodanie Tovaru a/alebo Služby v určenej lehote alebo v určený deň je pre Kupujúceho osobitne dôležité, a Predávajúci Tovar a/alebo Službu v tejto lehote nedodal, Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie Tovaru a/alebo Služby.

4.4. Ak Predávajúci nemôže splniť Kúpnu zmluvu, pretože objednaný Tovar nemôže dodať alebo Službu poskytnúť, platí ust. čl. III. ods. 3.6 týchto Všeobecných obchodných podmienok.

5. Podmienky dodania Tovaru a Služieb

5.1. Dodanie Tovaru bez k Tovaru objednaných Služieb alebo bez základných inštalácií sa uskutočňuje Predávajúcim prostredníctvom využitia kuriérskych služieb tretích osôb, a to v pracovných dňoch od 9:00 do 17:00 hod. Upresnený čas dodania tovaru Kupujúci obdrží v e-maili od nášho zmluvného logistického partnera.

5.2. Dodanie Tovaru sa uskutoční z európskeho logistického centra Predávajúceho, ktorého adresa je Határhalom utca 3., 1173 Budapest, Maďarsko. Podmienky dodania tovaru sa nachádzajú pod nasledovným odkazom "Doprava a platobné podmienky".

5.3. Povinnosti Kupujúceho pri prevzatí Tovaru a/alebo Služby: a) Kupujúci je povinný Tovar a/alebo Službu od prepravcu (GLS) riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť obalu, počet balíkov a v prípade akýchkoľvek zjavných vád tieto neodkladne, najneskôr do 24 hodín, oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia originálnej pásky s logom Predávajúceho na Tovare a/alebo Službe alebo zistenia iných porušení obalu svedčiacich o neoprávnenom vniknutí do zásielky s prepravovaným Tovarom a/alebo Službou, je Kupujúci povinný predmetnú zásielku od prepravcu neprevziať. V prípade prevzatia zásielky s prepravovaným Tovarom a/alebo Službou od prepravcu, je Kupujúci povinný podpísať preberací protokol. Podpisom preberacieho protokolu Kupujúci potvrdzuje, že zásielka s prepravovaným Tovarom a/alebo Službou bola prevzatá neporušená. Faktúra slúžiaca zároveň ako dodací list je vždy priložená v zásielke s prepravovaným Tovarom a/alebo Službou; b) Kupujúci je povinný pri prevzatí, Tovar a/alebo Službu doručený/ú vodičmi Predávajúceho riadne skontrolovať a všetky nedostatky nahlásiť priamo vodičom Predávajúceho, a to ešte pred potvrdením prevzatia Tovaru a/alebo Služby. Na dodatočné nahlásenie zjavných mechanických poškodení Tovaru a/alebo Služby nie je možné brať ohľad a tieto nebudú Predávajúcim uznané. Vodičmi Predávajúceho sa rozumejú zamestnanci a/alebo pracovníci Predávajúceho, ktorí uskutočňujú dopravu Tovarov a/alebo Služieb v rámci vlastnej dopravy Tovarov a/alebo Služieb Predávajúceho Kupujúcim, t.j. v rámci dopravy zabezpečovanej priamo Predajcom jeho prostriedkami a zamestnancami a/alebo pracovníkmi.

6. Záruka a servis

6.1. Záruku na Tovar Predávajúci poskytuje v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä ale nielen podľa § 622 a 623 Občianskeho zákonníka, a to po záručnú dobu stanovenú príslušnými právnymi predpismi alebo po záručnú dobu uvedenú v príslušnom záručnom liste, ktorá však nie je kratšia ako záručná doba stanovená príslušnými právnymi predpismi. Ak nie je v katalógu Tovarov na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com alebo v príslušnom záručnom liste uvedené inak, je záručná doba pri všetkých Tovaroch 6 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim.

6.2. Záruka sa nevzťahuje najmä na vady Tovaru, ktoré vzniknú zavinením Kupujúceho, a ak vada alebo poškodenie Tovaru vzniklo najmä: preukázateľne nesprávnym používaním Tovaru v rozpore s návodom na používanie Tovaru (napr. prevádzkou pri nesprávnom napájacom napätí, pripojovaním na nedovolené zdroje prúdu a pod.) alebo iným nesprávnym konaním Kupujúceho resp. tretej osoby, ktorá Tovar užívala, alebo na základe mechanického poškodenia Tovaru (napr. pádom, rozbitím, poškodením vonkajšieho krytu výrobku), v prípade preukázateľne nedovolených zásahov do Tovaru, ak vada spočíva v samotnom bežnom opotrebení Tovaru primerane s prihliadnutím na dobu, ktorá uplynula od prevzatia Tovaru a/alebo Služby, ak predložený záručný list a/alebo doklad o kúpe Tovaru nesie zjavné známky prevedených zmien údajov na záručnom liste a/alebo na doklade o kúpe Tovaru a/ alebo ak má Tovar odlišné výrobné číslo od výrobného čísla uvedeného v záručnom liste a/alebo na doklade o kúpe Tovaru, pri spotrebnom Tovare so stanovenou lehotou použitia podľa zvláštnych právnych predpisov, pokiaľ je takáto reklamácia uplatňovaná po uplynutí tejto lehoty, pri živelných katastrofách a/alebo v dôsledku pôsobenia vyššej moci pod.

6.3. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu odoslaním reklamovaného Tovaru na vlastné náklady spolu s ďalšími k uplatneniu si nároku na reklamáciu požadovanými dokumentmi (čl. VI. ods. 6.6. Všeobecných obchodných podmienok) poštou na adresu európskeho logistického centra Predávajúceho, ktoré sa nachádza pod adresou Határhalom utca 3., 1173 Budapest, Maďarsko.

6.4. V prípade, ak Kupujúci uplatnil reklamáciu Tovaru priamo u Predávajúceho, a táto bola uznaná za oprávnenú, na požiadanie dopraví Predávajúci opravený Tovar Kupujúcemu na svoje vlastné náklady.

6.5. K reklamovanému Tovaru Kupujúci priloží čitateľný originál alebo kópiu dokladu o kúpe Tovaru a podrobný popis reklamovanej vady. Pokiaľ sa vada nevyskytuje trvalo, je nutné jednoznačne uviesť podmienky, pri ktorých sa predmetná vada na Tovare prejavuje. Reklamovaný Tovar musí byť kompletný, t.j. vrátane jeho všetkého príslušenstva, s ktorým bol Tovar Kupujúcemu predaný. V prípade, že k Tovaru bola poskytnutá dlhšia záručná doba ako 6 mesačná, kupujúci preukáže, že sa vada vyskytla v záručnej dobe. Za tým účelom predloží Kupujúci riadne a čitateľne vyplnený záručný list alebo doklad o kúpe, na ktorom je uvedený dátum predaja, typ výrobku, pečiatka predajne a podpis predavača.

6.6. Postup reklamácie a spôsob vybavenia reklamácie upravuje Reklamačný poriadok Predávajúceho, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.V prípade ak však druhou zmluvnou stranou kúpnej zmluvy uzavretej s Predávajúcim nie je spotrebiteľ v zmysle § 2a zákona o ochrane spotrebiteľa ale podnikateľ, zodpovednosť predávajúceho za vady sa riadi výhradne príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

7. Vrátenie Tovaru - odstúpenie od Kúpnej zmluvy

7.1. V zmysle ustanovenia § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku v platnom znení má Kupujúci, ktorý je považovaný za spotrebiteľa, právo od Kúpnej zmluvy (ďalej na účely tohto čl. VOP aj len „Zmluva“) odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, t.j. do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa Tovary objednané Kupujúcim v jednej Objednávke dodávajú oddelene, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme Tovar, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme posledný diel alebo posledný kus, alebo ak sa Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme prvý dodaný Tovar. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy. V prípade Zmluvy, kt. predmetom je poskytnutie Služby, t.j. Zmluvy o poskytnutí Služby je Kupujúci v zmysle ustanovenia § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku v platnom znení oprávnený odstúpiť od tejto Zmluvy o poskytnutí Služby aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní od uzavretia Zmluvy o poskytnutí služby. V prípade poskytovania elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, je Kupujúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy o poskytovaní tohto elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, do 14 dní od uzavretia Zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči. Pri uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Zmluvy podľa tohto bodu 7.1 VOP je Kupujúci povinný informovať Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy a to jednoznačným vyhlásením e-mailovú adresu predávajúceho: info@vanilladeal.com  alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od Zmluvy. Na účely odstúpenia od Zmluvy je kupujúci oprávnený využiť aj vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy, ktorý Kupujúci obdrží spolu so zaslaným Tovarom a je taktiež k dispozícii pre Kupujúceho na internetovej stránke predávajúceho LINK. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od Zmluvy. V prípade tovarov budú platby podľa bodu 7.2 VOP Kupujúcemu uhradené až po doručení vráteného tovaru späť Predávajúcemu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Kupujúci je povinný zaslať tovar najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak Tovar odošle Kupujúci späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci, a to aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku zaobchádzania s Tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru. 

7.2.V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa bodu 7.1. VOP budú Kupujúcemu vrátené všetky platby ktoré Kupujúci uhradil na základe Zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane prípadných ďalších platieb prijatých od Kupujúceho na základe Zmluvy alebo v súvislosti so Zmluvou ako sú náklady na dopravu, dodanie a poštovné a iné náklady a poplatky; ustanovenie § 8 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku v platnom znení tým nie je dotknuté. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si Kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý mu bol ponúknutý Predávajúcim. Platby budú Kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu po doručení oznámenia Kupujúceho o odstúpení od Zmluvy Predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vráteného tovaru späť Predávajúcemu. Úhrada týchto platieb bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri svojej platbe, ak Kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov Kupujúcemu.

7.3. V prípade tovarov budú platby podľa bodu 7.2 VOP Kupujúcemu uhradené až po doručení vráteného tovaru späť Predávajúcemu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Kupujúci je povinný zaslať tovar späť najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak Tovar odošle Kupujúci späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci, a to aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku zaobchádzania s Tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru. V prípade ak Kupujúci vráti Tovar Predávajúcemu akokoľvek poškodený či opotrebovaný, v nepôvodnom obale a to v dôsledku zaobchádzania s Tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčností Tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody ktorá tým Predávajúcemu vznikla. V zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku v prípade zmluvy o poskytnutí Služby uzavretej na diaľku platí, že ak Kupujúci požiadal o začatie poskytovania Služby počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy, je Kupujúci povinný uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy Kupujúci oznámil svoje rozhodnutie odstúpiť od Zmluvy o poskytnutí služby podľa bodu 7.1 VOP. Predávajúci týmto poučuje Kupujúceho, že v prípade začatia poskytovania Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy alebo ak Kupujúci o poskytovanie Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy požiada, Kupujúci udelením súhlasu so začatím poskytovania Služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy stráca po úplnom poskytnutí Služby právo na odstúpenie od Zmluvy. 

7.4. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom sú (§ 7 ods. 6 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku):

• poskytnutie Služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Kupujúceho a Kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí Služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu Služby,
• predaj Tovaru alebo poskytnutie Služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy,
• predaj Tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, Tovaru vyrobeného na mieru alebo Tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho,
• predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
• predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
• predaj Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom,
• vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre Zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Kupujúceho a Kupujúci si tieto Služby alebo Tovary vopred neobjednal,
• predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak Kupujúci tento obal rozbalil,

7.5 V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa tohto čl. VOP je Kupujúci povinný najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy Tovar vrátiť odoslaním tovaru na adresu európskeho logistického centra Predávajúceho: Határhalom utca 3., 1173 Budapest, Maďarsko. Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

7.6. Pri porušení podmienok pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo riadneho vrátenia Tovaru po odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, je Predávajúci oprávnený uplatniť si u Kupujúceho náhradu škody, ktorá mu tým vznikla, a to podľa príslušných právnych predpisov

8. Zodpovednosť

8.1. Informácie nachádzajúce sa na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com boli uverejnené v dobrej viere, ale slúžia výhradne k informačným cieľom, za presnosť a úplnosť informácií Predávajúci nenesie zodpovednosť.

8.2. Kupujúci môže používať internetovú stránku Predávajúceho www.vanilladeal.com len na svoje riziko a akceptuje, že Predávajúci nenesie zodpovednosť v priebehu používania stránky za vyskytujúce sa majetkové a nemajetkové škody, okrem zodpovednosti za porušenie zmluvy spôsobené v dôsledku úmyselnej hrubej nedbanlivosti alebo trestného činu, ďalej ohrozenia života, zdravia a telesného zdravia.

8.3. Predávajúci vylučuje všetku zodpovednosť za správanie sa Kupujúceho na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com. Kupujúci je v plnej miere a výhradne zodpovedný za svoje správanie. Predávajúci v takýchto prípadoch spolupracuje v plnej miere v záujme objasnenia porušenie práv s postupujúcim úradom.

8.4. Internetová stránka Predávajúceho www.vanilladeal.com môže obsahovať také odkazy (linky), ktoré presmerujú Kupujúceho na stránky iných dodávateľov. Za ich zásad ochrany osobných údajov a za ich iné činnosti Predávajúci nenesie zodpovednosť.

8.5. V priebehu používania internetovej stránky Predávajúceho www.vanilladeal.com Kupujúcim uverejnený obsah Predávajúci je oprávnený, ale nie je povinný kontrolovať s ohľadom na uverejnený obsah. Predávajúci má právo, ale nie je povinný prehľadávať príznaky poukazujúce na protiprávnu činnosť.

8.6. Z dôvodu globálneho charakteru internetu Kupujúci akceptuje, že v priebehu používania internetovej stránky Predávajúceho www.vanilladeal.com postupuje i s dodržaním predpisov národného práva. Ak akákoľvek činnosť súvisiaca s používaním internetovej stránky Predávajúceho www.vanilladeal.com podľa platného práva krajiny Kupujúceho nie je povolená, za používanie nesie zodpovednosť výhradne Kupujúci.

8.7. Ak Kupujúci na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com nájde nevhodný obsah, je to povinný bezodkladne nahlásiť Predávajúcemu. Ak Predávajúci v rámci dobrej viery vykonaným postupom námietku uzná za opodstatnenú, má právo informácie bezodkladne zmazať alebo upraviť.

9. Autorské práva

9.1. Internetová stránka Predávajúceho www.vanilladeal.com podlieha ochrane autorských práv. Predávajúci je vlastníkom alebo právoplatným užívateľom autorských práv na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com a v priebehu zabezpečenia služieb všetkého uverejneného obsahu: akéhokoľvek autorského diela a iného duševnému výtvoru (pod tým sa rozumejú okrem iného všetky grafiky a ostatné materiály, usporiadanie platformy a editovanie stránky, nápady a použité softvérové a iné riešenia).

10. Záverečné ustanovenia

10.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com.

10.2. Všeobecné obchodné podmienky platia v tom rozsahu a znení, v ktorom sú uvedené na internetovej stránke Predávajúceho www.vanilladeal.com v deň odoslania Objednávky Kupujúcim Predávajúcemu.

10.3. Odoslaním Objednávky Kupujúci prehlasuje, že sa oboznámil s Kúpnou cenou Tovaru a/alebo Služby vrátane prípadných nákladov na dopravu, dodacími podmienkami a tieto akceptuje, ďalej že sa oboznámil a súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami a Reklamačným poriadkom platnými a účinnými v čase odoslania Objednávky Kupujúcim, ako aj ďalšími informáciami poskytnutými na internetovej stránke Predávajúceho pred odoslaním Objednávky, a zároveň s informáciami, ktoré mu boli zaslané po odoslaní Objednávky.

10.4. Kupujúci odoslaním Objednávky Predávajúcemu udeľuje Predávajúcemu v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) svoj súhlas so spracovávaním svojich osobných údajov uvedených v Objednávke, ako aj so spracovávaním iných ním poskytnutých údajov v Objednávke nemajúcich charakter osobných údajov, a to na účely uzavretia, realizácie a plnenia Kúpnej zmluvy uzatváranej medzi Kupujúcim a Predávajúcim podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok ako aj na účely ponúkania služieb a produktov Predávajúceho, na účely kontaktovania a zasielania informácií Predávajúcim Kupujúcemu o činnosti Predávajúceho, o usporadúvaných akciách Predávajúceho, o ponúkaných výrobkoch, službách a iných aktivitách Predávajúceho vrátane zasielania týchto informácií Predávajúcim Kupujúcemu aj elektronickými prostriedkami (najmä e-mail, SMS správy, telemarketing). Tento súhlas so spracovaním svojich údajov na účely uvedené v predchádzajúcej vete (vrátane kontaktovania Kupujúceho Predávajúcim a zasielania informácií Predávajúcim Kupujúcemu v zmysle predchádzajúcej vety) udeľuje Kupujúci Predávajúcemu na čas do odvolania tohto súhlasu Kupujúcim. Kupujúci má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať a to zaslaním písomného oznámenia o odvolaní tohto súhlasu na e-mailovú adresu Predávajúceho: info@vanilladeal.com alebo zaslaním tohto písomného odvolania súhlasu na adresu Predávajúceho: Pozsonyi út 14. (I. emelet), 1137 Budapest, Maďarsko. Kupujúci udeľuje súhlas dobrovoľne. Kupujúci prehlasuje, že údaje uvedené v Objednávke sú pravdivé. Kupujúci má vo vzťahu ku svojím spracovávaným osobným údajom práva podľa ust. § 28, § 29 a súvisiacich ustanovení Zákona o ochrane osobných údajov. V prípade, ak by Predávajúci spracovával nesprávne osobné údaje Kupujúceho alebo, ak by mal Kupujúci iné pochybnosti týkajúce sa porušenia Zákona o ochrane osobných údajov v súvislosti so spracúvaním jeho osobných údajov, Kupujúci je oprávnený požiadať Predávajúceho o vysvetlenie a požadovať, aby Predávajúci odstránil takto vzniknutý stav, najmä je oprávnený žiadať blokovanie nesprávnych alebo neúplných osobných údajov Kupujúceho, vykonanie opravy, doplnenie alebo likvidáciu osobných údajov v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov. Ak Predávajúci tejto žiadosti Kupujúceho nevyhovie, má Kupujúci právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov. Na tento Úrad na ochranu osobných údajov sa môže Kupujúci so svojim podnetom obrátiť i priamo. Kupujúci taktiež berie na vedomie a dáva Predávajúcemu súhlas, aby e-mailová adresa uvedená Kupujúcim v Objednávke alebo iným spôsobom poskytnutá Kupujúcim Predávajúcemu v súvislosti s nákupom Tovarov a/alebo Služieb Predávajúceho Kupujúcim, mohla byť využitá na účely priameho marketingu vlastných podobných tovarov a/alebo služieb Predávajúceho v zmysle zákona č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách v platnom znení (ďalej len „Zákon o elektronických komunikáciách) (§ 62 Zákona o elektronických komunikáciách), t.j. na zasielanie obchodných oznámení Predávajúceho s ponukou podobných tovarov a/alebo služieb Predávajúceho v súlade so Zákonom o elektronických komunikáciách. V prípade, ak si Kupujúci (príjemca) takejto elektronickej pošty nepraje ďalšie zasielanie takýchto obchodných oznámení, je oprávnený jednoducho a bezplatne kedykoľvek odmietnuť takéto zasielanie obchodných oznámení, a to buď prejavením tohto svojho nesúhlasu odkliknutím na príslušnom mieste v obchodnom oznámení alebo zaslaním e-mailu obsahujúceho nesúhlas so zasielaním obchodných oznámení na e-mailovú adresu: info@vanilladeal.com.

10.5. Predávajúci je viazaný svojou ponukou Tovaru a/alebo Služby od Akceptácie Objednávky Predávajúcim až do doby dodania Tovaru a/alebo poskytnutia Služby Kupujúcemu, pokiaľ neustanovuje niektoré ustanovenie Všeobecných obchodných podmienok inak.

10.6. Ustanovenia týchto Všeobecných obchodných podmienok sa použijú primerane v závislosti od charakteru Služby aj na kúpu Služieb Kupujúcim od Predávajúceho, pokiaľ nevyplýva niečo iné z uzavretej Kúpnej zmluvy, podmienok poskytnutia príslušných Služieb alebo platných právnych predpisov.

10.7. Kúpna zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim, podmienky poskytovania príslušných služieb majú prednosť pred aplikáciou týchto Všeobecných obchodných podmienok.

10.8. Predávajúci informuje Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle platnej právnej úpravy, že orgánom vykonávajúcim dozor ohľadom ochrany práv spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 829 99 Bratislava 27.

10.9. Predávajúci sa zaväzuje Kúpnu zmluvu archivovať v elektronickej forme spolu s príslušnými Všeobecnými obchodnými podmienkami po dobu 5 rokov. Takto archivovaná Kúpna zmluva nie je dostupná Kupujúcemu.

10.10. Kúpnu zmluvu podľa podmienok uvedených vo Všeobecných obchodných podmienkach je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.